A Bükk-hegységbe 2008 ősze óta szervezünk, általában három napos túrákat, amelyeken alkalmanként 12-15 fővel veszünk részt.

Az alábbiakban az egyes kirándulásokról nyújtunk rövid összefoglalót, fotóalbumunk pedig e túrákat illusztrálja az általunk készített fotódokumentációval.

Az első túrát 2008 október végén szerveztük, szállásunk egy lillafüredi vendégházban volt, ahol két éjszakát töltöttünk. Innen kiindulva derítettük fel a környék érdekességeit. Első nap az Alsó-Hámorban található Puskaporosi szurdok (Szinva-szoros) barlangjait kerestük fel, de az ott levő Herman Ottó barlangba az első szakaszon levő tó miatt bemenni nem tudtunk. Elterveztük, hogy ide egy alkalommal, gumicsónakkal visszatérünk, és felderítjük a barlang belső szakaszait. Megnéztük a Palota-szálló alatti mésztufaplató érdekes formakincsét és a Hámori tavat. Sajnos ez alkalommal a vízesés nem működött.
A második napon a Kecskelyuk-barlanghoz látogattunk el, amely a Forrás-völgyben található. A közel fél kilométer hosszú, időszakos forrásbarlangban sok fényképet csináltunk és megcsodáltuk cseppkőképződményeit. Ezután a Felső-forrásnál tábortűznél sütögettünk, majd megnéztük a tágas Felső-forrási barlangot. Innen rövid gyaloglással értük el a Kis-fennsík egyik leglátványosabb karsztjelenségét, az Udvarkő, 30 méteres, függőleges mészkőfalakkal határolt szakadékát. A csókási víznyelők érintésével tértünk vissza a Garadna-völgybe, majd szálláshelyünkre.
A túra harmadik napján felmásztunk a Szeleta-tetőre, ahol megcsodáltuk a Lillafüred felé nyíló szép panorámát, majd az ősemberi leleteiről híres Szeleta-barlangot jártuk be. Felkerestük a Büdöspest barlangot is, amelynek hatalmas folyosója szintén az ősember lakhelye volt.
E túra résztvevői - Kárpát József osztályfőnök irányításával - az alábbi tanulók voltak:
Hasenfratz Péter, Hável Tamás, Manhertz Albert, Mézes Márk, Mirk Szimóna, Mogyorósi Nagy Kata, Pfeiffer Bettina, Raffai Kristóf, Szintai Nikoletta, Varga Ábel, Wieszt Martin.

Második túránk 2009 január 2-4 között zajlott. Ekkor Lillafüreden a Lilla panzióban volt szállásunk. A kemény téli napokon (mínusz 15 - 20 fok) a vízesés befagyott és káprázatos jégképződményekkel fogadott minket. Ismét megkíséreltük a Herman Ottó-barlangi bejutást. Most ugyan a bejáratnál levő tó vastagon befagyott, de a megduzzadt Szinva patakon nem tudtunk volna száraz lábbal átkelni, a vízben való átgázolás pedig ilyen hidegben nem volt vonzó.
Bejártuk az idegenforgalom számára kiépített István-barlangot is, amelyben szintén sok fényképet csináltunk.
A következő  napon a Szeleta-tető, Szeleta-barlang, Szeleta-zsomboly és Molnár szikla volt a túraútvonalunk. Este felé pedig a korcsolyázók örömére vastagon befagyott Hámori-tó jegén csúszkáltunk.
Az utolsó napon a Szinva-völgyben tettünk rövidebb túrát, majd busszal lementünk a miskolci állomásra, ahonnan vonattal utaztunk haza.
A kiránduláson résztvevő tanulóink: Aknai Bea, Kiss Rúben, Kozek Viktor, László Miklós, Szikszai Eszter, Szintai Nikoletta, Turay Gitta és Wippelhauser Petra.

Harmadik kirándulásunkat április 14-16 között rendeztük, 11 fővel. A résztvevő diákok: Geiszvinkler Richárd, Hável Tamás, László Miklós, Manhertz Albert, Szintai Nikoletta, Varga Ábel, Wieszt Martin, Wippelhauser Petra, a tanárok pedig: Kárpát József, Krizsán Pál és Krizsánné Ferenczy Ildikó voltak. Szálláshelyül ismét a Lilla Panziót választottuk.
Megérkezésünk napján az Alsó-hámori szurdokban a Herman Ottó-barlangot kerestük fel. Itt a bejárat után következő kb. 30 méteres barlangi tavon, most gumicsónakkal sikerült átkelnünk, majd bejártuk a barlang belsőbb szakaszait is. A tiszta és mélyvizű barlangi tavon mindenkinek kellemes élmény volt a csónakos túra. Hazafelé úton elidőztünk a vízsésnél, amely szerencsénkre most nagy vízhozammal működött.
A következő napon a kisvasúttal felmentünk az Őskohóhoz, majd az ipartörténeti kiállítás és a Pisztrángtelep meglátogatása után nekivágtunk a fennsíkra vezető útnak. Miután felértünk, lementünk a Csókási-barlangba, ahol számos fényképet csináltunk és tanulmányoztuk a cseppkövek különböző típusait.
Itt a csókási pihenőhelyen sütöttünk ebédre kolbászt és szalonnát. Kora dálután értünk az Udvarkő szakadékához, ahol már őszi túránkon voltunk, de a monumentális karsztszakadék most is mindenkit megragadott. Innen a Lencsés-forrás érintésével visszatértünk Lillafüredre.
Az utolsó napon az Eszperantó-forrás érintésével felmásztunk a Szt. István-tetőre, amely úton a hatalmas emelkedő mindenkit megviselt, de a csúcsról nyíló panoráma mindenkit kárpótolt a fáradozásért.

Július 6-12: egyhetes tábor a Kis-fennsíkon
Szálláshelyünk az erdő mélyén levő Barátság-kerti üdülőház volt, ahonnan kiindulva derítettük fel a térség legérdekesebb látnivalóit. Az 5a-ból Hável Tamás, Hasenfratz Péter, Mézes Márk, Raffai Kristóf, Szintai Nikoletta, Wippelhauser Petra és Wieszt Martin vettek részt e táboron, de még iskolánk további öt tanulója is velünk tartott (Balarezo Dominik, Botka Vivien, Jurák Vanda, Paul Róbert és Szkalka Dániel).
Ahol jártunk: Magos-kő, Vidrócki-barlang, Örvénykő csúcsa, Szentléleki kolostorromok, Sebesvízi vízesések, Huba-forrás barlangja, Kecskelyuk-barlang, Szeleta-barlang, Udvarkő, Sólyomkúti víznyelők, Ómassa, Garadna-völgy, Lillafüred.
A túrák mellett számháborúk, versenyek, tábortüzek színesítették napjainkat, amire minden résztvevő szívesen gondol vissza, az immár kezdődő új tanév dolgos hétköznapjaiban.

2010. január 1-3. : 14 fővel töltöttünk három napot Lillafüred környékén. Szálláshelyül ismét a Lilla Panziót választottuk. (Sajnos ez a panzió azóta már nem működik!). A résztvevő diákok: Aknai Beatrix, Hável Tamás, László Miklós, Ludvig Martin, Metzger Daniel, Mézes Márk, Raffai Kristóf, Siklósi Bálint, Szintai Nikoletta, Varga Ábel, és Wieszt Martin, kísérő tanárok: Kárpát József, Krizsán Pál, Krizsánné Ferenczy Ildikó voltak.
A megérkezés napján csak rövidebb kirándulást tettünk, a Szinva-völgyben, a vízesésnél és a Hámori-tó körül. A vízesés hatalmas vízhozammal zúdult alá, ilyen nagynak még eddig sohasem láttuk. Sokat fotóztunk, videóztunk, mind a Felső- mind pedig az Alsó-vízesésnél.
Második nap megnéztük az ősemberi leleteiről világhírű Szeleta-barlangot, a Szeleta-zsomboly bejáratát, a Büdöspest barlangot, és jó messzire (kb. 300 méterre) bemerészkedtünk a Kecskelyuk barlangjába is. Az időszakosan aktív forrásbarlangban a hóolvadások hatására egy kis patak is csordogált, így a barlang távolabbi szakaszaiba, csak egy vizes kúszójáraton át, alaposan átázva tudtunk volna bejutni. (Erről a barlangi fürdőzésről a kinti fagyok miatt inkább lemondtunk).
Harmadik napra közel 20 centis hó esett, így csak a Szinva-forráshoz mentünk el, érintve a Sziklakápolnát és a Limpiászi-kereszt emlékművét. Közben nagy hócsaták voltak. Viszafelé megnéztük az idegenforgalom számára megnyitott István-cseppkőbarlangot, amelynek mintegy 300 méternyi szakaszát, villanyvilágítás mellett jártuk be. Itt kényelmesen tanulmányozhattuk a karsztos formakincset és a monumentális cseppkőképződményeket. A barlang első termében több tucat, téli álmot alvó denevért is megfigyelhettünk. A Lilla panzióban elköltött ebéd után, délután utaztunk haza.

2010. április 6-9, négynapos túra
Ezúttal létszámunk szokatlanul kicsire sikeredett, diákjaink közül Farkas Vanda, Manhertz Albert és Turay Gitta vett részt a túrán.
Első nap: A szálláson való berendezkedés után a Forrás-völgybe mentünk, ahol megkerestük a hegyoldalban megbúvó Királykúti-zsomboly bejáratát. A függőleges bejáratú aknabarlang bejárásához kötél kell, ezért csak bejáratát tekintettük meg. Fotókat csináltunk a Kecske-lyuk bejárati szakaszán, majd Lillafüreden nézelődtünk.
A második napon busszal felmentünk a lillafüredi buszvégállomásig, ahonnan a Vesszős-völgyön mentünk fel a fennsík felé. A völgy aljában megnéztük és lefotóztuk a Vesszős-alji-zsomboly bejáratát, majd a Vesszős-forrást is érintettük. A hegyoldalban rejtőző kis cseppköves barlang bejárása és végigfotózása után az István-lápa-hegy felé indultunk, ahol érintettük az ország legmélyebb barlangjának, lezárt bejáratát. Számos szép víznyelőt, berogyást, tipikus karsztjelenségeket láttunk.
Az István kilátónál szép panorámában gyönyörködhettünk, majd leereszkedtünk az Eszperantó forráshoz, amely látványos mésztufadombon zúdul alá a Hámori-tóba.
A harmadik napon felkapaszkodtunk a Szeleta-tetőre, ahol a kilátás megcsodálása után az ösemberi leleteiről híres Szeleta-barlangba mentünk le, ahol számos fotót csináltunk. Ebédre tűznél kolbászt sütöttünk, majd fotóztunk a Kecskelyuk-barlang belsőbb szakaszaiban.
Busszal felmentünk Lillafüredre, ahol bejártuk az István-barlangot is.
A negyedik napon busszal felmentünk a Garadna-völgybe, majd felkapaszkodtunk a Sebes-vízi-völgy nagyon szép mésztufavízeséseihez, és a Huba-forrás barlangjához. Innen visszatértünk szálláshelyünkre, és indultunk hazafelé.

Május 9. Az iskolánkban egy nemzetközi project kapcsán nálunk vendégeskedő török, spanyol és finn diákokat, tanárokat kalauzoltuk el egy buszkirándulás a Bükkbe.
Megnéztük az István-barlangot, az Őskohót és a vízesést, majd a miskolctapolcai barlangfürdőben fürödtünk.
Diákjaink közül - a kb. 30 vendégdiákon túlmenően - e túrán László Miklós, Tóth Blanka, Házler Boglárka, Keresztes Vanessza vett részt.

A program lebonyolításában nyújtott segítségért ezúton is köszönetünket fejezzük ki a lillafüredi István-barlang dolgozóinak!

2013.jan. 2-6. Négynapos túra

Tizenkét fővel, bázishelyül a Régiposta panziót választva töltöttünk a hegységben négy napot. Jártunk a Kecskelyuk-barlangban, a Szeleta- és Büdöspest barlangban, az István barlangban, túráztunk a Nagy-fennsíkon, megnéztük a Sebes-víz vízeséseit. Ez alkalommal is befagyva találtuk a Hámori-tó vizét, amelynek 20-30 cm-es jegén sétáltunk.

2015.jan. 1-4. Négynapos túra

Nyolc diákkal, három tanár vezetésével újabb téli túrát tettünk. Felkerestük Lillafüred környékének barlangjait, kilátóhelyeit. A lillafüredi vízesést szerencsére szép jégképződményekkel ékesen találtuk. Szállásunk ezúttal is a Régiposta panzióban volt.

Nyaranta kétszer egy hétig minden évben a Bükkben vagyunk, a Barátság-kerti üdülőházban. E nyári táborok túráiról a bukkitajak.eoldal.hu weblapon találhatók részletes leírások és fényképek.

A kirándulásokon készült képeket a menüből megnyitható fotóalbumunk tartalmazza, amelyben jelenleg 85 kép található